Help, ik heb nog nooit een orgasme gehad, is dat normaal? serieus aub!

Van alles geprobeerd, ik raak opgewonden en geniet wel tijdens het vrijen maar omdat ik nog nooit een orgasme heb gehad mis ik het niet ofzo. Maar omdat het zo lekker schijnt te zijn ben ik er wel nieuwschierig naar en vraag af of dit wel zo normaal is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Het onvermogen om tot een orgasme te komen, niet het hoogtepunt van seksuele opwinding kunnen bereiken noem je Anorgasmie. Dit vooral een klacht van meisjes en vrouwen, veel van hen raken wel opgewonden, maar weten niet hoe ze het ‘topje’ over kunnen komen. Bij jongens en mannen komt het minder vaak voor.

Dit is volkomen normaal als je nog weinig ervaring hebt met seks. Je moet immers eerst ontdekken waar je opgewonden door raakt voor je klaar kunt komen. Sommigen ontdekken dit als kind bij toeval, bijvoorbeeld als ze bij de gymles uit de touwen glijden of tegen een puntje van de wasmachine geleund staan. Maar voor anderen is dit een zoektocht. Jongens die masturberen, ontdekken meestal als vanzelf wat er voor nodig is om klaar te komen.

Meestal is van het niet verkrijgen van een orgasme het gevolg van gebrek aan ervaring of niet met elkaar praten. Het is belangrijk om met elkaar over seks te praten. Ontdek hoe je elkaar kunt bevredigen, geef aan wat je fijn vindt en neem de tijd voor elkaar. Dan kunnen jullie samen vast tot een oplossing komen.

Als je het gevoel hebt dat dit niets uithaalt kan je contact opnemen met een CASA seksuoloog of een bezoek brengen aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent goed bezig ! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn afhankelijk van oorzaak een hele reeks mogelijkheden om het ultieme, een orgasme te bereiken, maar een van de dingen uimijn praktijk is het los te laten dat het nog niet zo ver is, maar echt, geniet gewoon door en heb nog wat geduld en wees creatief ga actief opzoek samen naar die plaatsen waar je nognooit geweest bent en uiteindelijk zul je worden beloond.Als het ongeduld de overhand neemt, schakel dan proffessionele hulp in.

Andere antwoorden (16)

Het is nou niet bepaald normaal, maar er zijn toch aardig wat vrouwen die niet tot een hoogtepunt kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon bepaalde plaatsen zijn waarbij je een prettiger gevoel krijgt die moet jij/ je partner zien te ontdekken. Daarbij natuurlijk dat je lekker ontspannen mag zijn en er ook aan toe moet geven. En ja sommige vrouwen komen daadwerkelijk minder snel klaar. En als man kan ik me best voorstellen dat het alleen met de "daad" het moeilijk is om een vrouw klaar te laten komen. Maar daar zijn dan wel andere trucjes voor.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm...hoe goed ken je jezelf? Hoe goed ken je je eigen lichaam?
Als eerste zou je dat moeten ontdekken om te kijken wat je nou lekker vindt en wat niet.
Een vrouw berijden kan iedereen maar een vrouw een orgasme bezorgen dat is nog iets anders.
Bovendien...krijgt niet iedere vrouw een orgasme van het neuken zelf. Sommige krijgen dat alleen als ze gebeft worden bijvoorbeeld. Anderen misschien weer op een andere manier. Ben je wel geheel ontspannen? Een klein beetje angst of irritatie kan het al bederven. Dan is je lichaam te gespannen en kun je je niet concentreren op wat je aan het doen bent.
Het is niet de bedoeling dat je onder het vrijen aan je boodschappenlijstje ligt te denken. Doe je dat wel....dan kan je partner er blijkbaar weinig van. Een heleboel mannen doen niet aan orale sex bij een vrouw. En als ze het al doen....dan zit er meestal geen logica en ritme in. En volhouden zit er ook niet echt bij. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ga op zoek naar jezelf. Streel jezelf en voel wat je allemaal voelt. Kijk wat je fantasie is eventueel.
Misschien dat dat ook nog helpt. Maar geen zorgen...er komt ooit wel iemand op je pad, die jou naar de 7e hemel gooit.
En er bestaat nog een verschil tussen een vaginaal orgasme (tijdens het neuken, bij die G-plek) en een clitoraal orgasme. En die laatste is sterretjes zien tot duizelig worden van...een soort epileptische aanval maar dan lekker, zeg maar.
Komt goed, groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, ik vind het niet abnormaal hoor, ook gezien je leeftijd.
Zoek eerst uit bij jezelf wat je lekker vind.
Veel vrouwen kunnen alleen klaar komen als ze dat bij zichzelf tot stand brengen. Dat moet je leren.
Dan kun je vervolgens je partner ook leren om precies dat te doen wat jij fijn vind.

Lees hier verder voor tips enzo.
http://www.femerotica.nl/juliacole/hoe-bereiken-vrouwen-een-orgasme.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik ( man zijnde ) jouw leeftijd had, had ik ook nog geen orgasme gehad. Factoren als - nog geen vriendin om hét mee te doen - een beetje ( valse ) schaamte- nog niet zo goed in mijn vel zitten - speelden mee .
In die tijd had ik al geregeld "natte " dromen. Dus ik wist dat het wel gebeurde , dat er een orgasme tijdens mijn slaap plaatsvond.

Mijn ervaring is dat er een bepaalde grens van opwinding moet worden "genomen " om tot orgasme te komen. Die opwinding moet dan nét wat spannender zijn dan normale opwinding ( om tot je eerste orgasme te komen ) . Je moet een beetje erg in vervoering raken. Je moet als het ware "zin " krijgen in hele spannende , ondeugende dingen waar je normaal niet aan denkt . En dan ineens , zonder waarschuwing , bereik je ineens dat hoogtepunt , hetzij op jezelf , hetzij met een ander.
Je moet de contróle die je in het dagelijks leven over jezelf , en over je lichaam hebt , even loslaten. Normaal gaat dat vanzelf. Probeer met je vriend een heel spannende fantasie te hebben tijdens het vrijen , of denk tijdens het masturberen aan iets écht spannends en ontdeugends. Iets dat jouw uit jouw dagelijkse "controle ' trekt en je ongecontroleerd over de drempel trekt.

Mijn vriendin had een vergelijkbare moeite om haar hoogtepunt te vinden . Zij had een impressie over haarzelf dat ze altijd een "perfecte" persoon diende te zijn . Ze stelde veel te veel regels voor haarzelf.
Na het krijgen van haar eerste kind ( voordat ze mij leerde kennen ) ging het makkelijker , want het krijgen van een kind had haar al over de drempel getrokken , omdat ze tijdens een bevalling zo enorm veel lichamelijk te verduren kreeg. Toen moest ze ook de "contróle " opgeven ...

Dus ik denk dat bij jouw het ook een kwestie kan zijn van te veel contróle willen hebben , over je lichaam , over je zelf , over je seksualiteit.

Toegevoegd na 4 uur:
Wat ik met dit verhaal probeer te vertellen is dat het niet uit maakt als dingen nog niet gebeuren , of niet zo aanvoelen als "het zou moeten aanvoelen ". Iedereen heeft zijn eigen tijd nodig en zijn eigen manier om te komen tot de essentie . Lichamelijke essentie inclusief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt heel herkenbaar!
Een aantal jaren geleden heb ik me erbij neergelegd, jaren proberen en uitvogelen en plotseling lukte het wel (stuur maar een pb voor iets meer details).
Nu is het nog steeds niet anders, het lukt niet zomaar, alleen op een bepaalde manier. Ik ben er nu helemaal niet meer mee bezig, omdat ik weet hoe het zit, voor mij.
Bij iedereen is het anders, en dat merk ik ook aan reacties van vriendinnen en vriendjes (met hun 'eeuwig klaarkomende' vriendinnen).
Het is nou eenmaal zo dat het niet zo makkelijk gaat. Probeer niet teveel, dat maakt het alleen maar 'stressvoller'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf vingert ook geen orgasme gehad? Anders eens proberen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan aan heel veel dingen liggen... maar als ik er van uit ga dat je geestelijk en emotioneel in balans bent, dan is het heel waarschijnlijk dat je met je partner niet tot een orgasme komt omdat jullie het niet zo doen dat jij een orgasme krijgt.
Ik dacht zelf jarenlang dat ik geen orgasme kon krijgen maar toen ik de juiste tegen kwam ging ik door het plafond.

Toegevoegd na 3 minuten:
als je meer wilt weten dan ff pm tje sturen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet normaal en helemaal niet met seksualiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron ? heb je seksuologie gestudeerd dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beeeetje kort door het bochtje nietwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal nutteloze en inhoudloze reactie zeg. Ik mag nog net geen duimpjes uitdelen, maar wat zou ik die graag willen geven nu.
Ik heb ooit een spreuk gelezen waarin men zei :het is niet de vrouw die frigide is maar de man die onhandig is ...
..
Ik ben overtuigd dat als je een partner hebt die moeite wil doen en veel tijd voor je maakt en vooral je oraal wil verwennen dat je dan uiteindelijk gaat exploderen !!,

ook leuke speeltjes zoals de rabbit die je op je vinger plaatst kan je tot mooie hoogtepunten brengen.Er zijn weinig vrouwen die klaarkomen bij normaal geslachtsverkeer ,de clitoris heeft stimulatie nodig of je kan je spieren samentrekken tijdens het geslachtsverkeer en zo je genot verhogen ,een orgasme mag je niet gaan zien als de kroon op het werk ,het is eerder het einde van alles ,maar als je jezelf streelt dan heb je toch al eens een orgasme gehad toen of ook niet ?Sterkte en ik ben zeker als je op verkenning gaat bij jezelf naar bijzondere erogene zones dat je nog verrast kan zijn ,sterkte je bent misschien nog wat te jong om je lichaam kompleet te kennen dat komt wel op het goede moment met de juiste partner ....je bent niet alleen er zijn vele vrouwen die bij gewoon vrijen niet klaarkomen maar dan wel oraal of zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen komen niet klaar bij recht-toe-recht aan seks.

De seksuele knopjes bij vrouwen liggen namelijk net buiten het "centrale" gebeuren.
De G-spot, die bij een minderheid erg goed werkt ligt diep in de vagina; De meeste vrouwen krijgen een orgasme als hun clitoris EN de omgeving op de juiste manier wordt gestimuleerd. De clitoris is bij nogal wat vrouwen erg gevoelig en raakt snel overprikkeld. Wat in de omgeving lekker voelt, is voor elke vrouw anders, en verandert mee met de opwinding van de vrouw. Wat uiteindelijk tot het hoogtepunt leidt, kan in de beginfase het plezier in seks termineren. Het vergt geduld, uitproberen en toewijding van je partner.

Je hebt een partner nodig die geduldig en gevoelig op zoek gaat naar jouw gevoelige plekjes. Waarschijnlijk krijg je dan wel een orgasme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou zo gek is dat niet hoor, tís maar zo'n klein plekje waar je dat orgasme door kan krijgen en die moet je wel even zien te vinden...of je vriend.
orgasme tijdens het vrijen is natuurlijk helemaal mooi maar toch komen de meeste vrouwen tot een orgasme door handmatige handelingen, als je heel opgewonden bent dan zit er een klein plekje op je clitoris waar je vriend overheen kan wrijven..met wat geduld en liefde kun je dit orgasme goed beleven...neem wel de tijd hiervoor zeker als je nog nooit een orgasme hebt gehad..word niet onrustig maar geef je over en denk niet teveel na over oh help het lukt niet..niet aan denken en dan komt het vanzelf, ik weet niet hoe ervaren je vriend/vriendin is ..

Toegevoegd na 3 minuten:
ps, een man komt veel sneller tot een orgasme dus kijk er niet vreemd van op dat je niet binnen 5 minuten zelf een orgasme hebt...dit is echt heel normaal...een vrouw heeft gewoon iets meer tijd nodig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er over praten bleek een wonder te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met je partner natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo super normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstelling tot de man kent de vrouw 2 verschillende orgasmus. Sorry mannen.

De ene is via de G-spot en kan met coitus worden bewerkstelligd of door stimulatie met de hand. Helaas is het niet zo makkelijk in de meeste gevallen. Dit veroorzaakt meestal een golvend orgasme.

Het clitoriaal orgasme is, hoe kan het ook anders, door de clitoris te stimuleren en zou niet heel erg moeilijk moeten zijn.
Ga op je rug liggen, trek je benen op en laat ze uit elkaar vallen. Neem lekker veel glijmiddel en wrijf ermee over je plekje op een manier die jij prettig vind. Eventueel een beetje glij bijtanken tussendoor.
Wees niet verbaasd als je er een tijdje, kwartief of langer, mee bezig bent. Of probeer het gewoon nog eens op een ander moment. Als het lukt weet je het absoluut direct, het is een niet te missen gevoel. Suc6!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ken genoeg meiden die niet zo maar kunnen komen (en ook helemaal niet).

Het is niet raar ofzo dat je dat nog nooit hebt gehad.. Bij mij lukt het maar op 1 manier ik moet dan ook egt op me rug liggen, want op me zij of mijn buik lukt het niet.
Terwijl er ook meiden zijn die op alle 'standen' kunnen komen.

Je moet gewoon eens de tijd nemen en je 100% laten gaan. En zonder partner anders is het moeilijker om je te concentreren.

Gewoon geduld hebben en als je iets doet wat lekker aan voelt daar dan mee door blijven gaan... Waarschijnlijk lukt het dan wel...

Bij mijn eerste keer duurde het ook 20 minuten :P en was ik van mezelf verbaasd.