Welke groenten eet ik hierbij?

Ik heb laatst een prachtige bouillon gemaakt, op oma's wijze. Vanavond gebruik ik deze voor de risotto en het blancheren van wilde zalm.

Ik heb alleen totaal geen ispiratie voor wat groenvoer. Een salade is wel heel standaard.

Iemand een ander idee???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.4K
bamibal
13 jaar geleden
De groeten van Hak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval hartelijke groeten van DomOor

Het beste antwoord

Zeekraal in combinatie met spinazie doet het heel goed bij zalm. Heb dit laatst in een restaurant gegeten en was erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

mij lijkt prei daar wel lekker bij smaken, of broccoli.
eet ze!
13 jaar geleden
Mijn man maakt regelmatig een heerlijke risotto met tuinerwtjes: de helft gepureerd, de helft heel, als vulling van de risotto. Dat is (mits je de risotto goed op smaak brengt met versgemalen zwarte peper) ook een mooie smaakcombinatie met de wilde zalm.

Daarbij een tip: ik ben normaal helemaal niet van de diepvriesgroenten, maar in dit geval geldt: zelfs als je nu verse tuinerwtjes zou kunnen krijgen, dan nog zijn diepvrieserwtjes van betere kwaliteit. De verse erwtjes zijn in feite altijd ouder dan de ingevroren erwtjes waren op het moment van invriezen en kunnen daardoor een beetje melig worden, wat de smaak in de risotto niet ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doperwtjes, of met wat worteltjes erbij
Zalm en risotto combineert prima met spinazie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er groene asperges of broccoli bij doen. De groene asperges in het begin bij de risotto doen en dan schep voor schep (wachten tot de bouillon is opgenomen) de bouillon erdoor. Eventueel nog een scheut witte wijn.

Groene asperges hebben een lekkere bite, dit in tegenstelling tot de risotto en de zalm. Broccoli is een alternatief (goedkoper en makkelijker te krijgen) maar moet je korter meekoken.
paulus811
13 jaar geleden
Snijd 1 aubergine in schijven, bestrooi met zout en laat 15 min. uitlekken,droog deppen en snijd in blokjes. Snijd 1 courgette in reepjes en champignons in fijne schijfjes.
Doe 2 el.olijfolie in een pan en doe er 1 fijngesneden sjalotje in, met de champinons en aubergine. Laat 10 min.sudderen. Daarna de courgette erbij en nog eens 5 min. garen. Als de risotto bijna klaar is, doe je de groente erbij en laat nog even ca. 5 min. koken terwijl je het goed mengt. Giet alles dan in een voorverwarmde schotel en bestrooi met gehakte peterselie en basilicumblaadjes.

Ook lekker is om op het moment van afblussen met witte wijn er blokjes paprika bij te doen, een lepel bouillon erbij en geleidelijk meer bouillon, zoals je gewend bent. Dan 1 min. voor de risotto klaar is, doe je er nog 1 geschilde, in blokjes gesneden groene appel bij. Tenslotte afwerken met wat boter en evtl. Parmezaanse kaas.

Lekker is ook even geslonken spinazie en stukjes geitenkaas erdoor, samen met de reepjes zalm.

Snijd eens een venkelknol in reepjes en kook die in water met zout 1 minuutje. Doe dan bij het afblussen van de rijst een scheutje Pernod als je dat toevallig hebt (hoeft niet, is wel lekker) Roer de venkel, zalm,boter, peterselie en Parmesaan erdoor en verwarm alles nog eens goed.

Ik weet eigenlijk niet of de bouillon die je hebt een visbouillon is. Anders zou je er goed, bij het afblussen met witte wijn, blokjes/staafjes courgette bij kunnen doen.
Tot slot als alles gaar is wat dille, de zalm,creme fraiche en zout/peper erdoor roeren.
amc
13 jaar geleden
kies een groente uit oma,s tijd.die bij de kleur van de wilde zalm past.ik weet er zowiezo 3.maar omdat je zo goed bezig bent...kom je er wel uit.bloem kool nope andijvie nope,sperzieboontjes met gesmolten boter.. of..